Reklama
 
Blog | Jan Orna

Memoriál Josefa Odložila, Juliska, pondělí_6.6.2016

Včera jsem byl na Julisce, na atletických závodech „Memoriál Josefa Odložila“. Bylo příjemné počasí, 23 C, skoro jasno a slabý vítr. Takže ideální podmínky pro závodníky i pro diváky.

 

Nejprve jsem si našel místo na hlavní tribuně, s přehledem přes celé hřiště. Program začal v 17:25 seskokem parašutistů na stadion. Pak už následovaly atletické disciplíny: dálka, tyč a výška mužů a 800 m žen.

 

V 18:30 začala soutěž oštěpařek, Barbora Špotáková se konečně potkala s formou a nádherným hodem (oštěp letěl  po té správné trajektorii) vyhrála výkonem 63,79 m.

 

V 18:40 se běžel hlavní závod večera, patnáctistovka. Jakub Holuša zabojoval a po drtivém finiši,  který je jeho specialitou, vybojoval druhé místo v pěkném čase 3:35:15.

 

Nakonec se běžela čtvrtka, kterou vyhrál náš favorit Pavel Maslák.

 

Závody se blížily k závěru, hodně diváků již odešlo a jako poslední disciplina se běžel „steeple žen“, tedy 3000 m překážek.

 

Na poloprázdném stadionu jsem sešel až dolů, pár metrů od dráhy, abych viděl závodnice pěkně zblízka. Už při představování před startem mě zaujala brazilka Dos Santos Juliana Paula. Vybavila se mi Brazílie, jak jsem ji poznal při návštěvě této země před několika roky.

 

Hned po startu se ujala vedení s velikým náskokem ukrajinka Šatalová, která vedla v průběhu závodu téměř o celou rovinku. Potom ji začaly dotahovat další závodnice a tak dvě kola před cílem se utvořila pětičlenná vedoucí skupinka. Byla to správná atletická řežba na férovku. Zdálo se mi , že je na stadionu nějak ticho a tak když mě závodnice míjely jsem hlasitě zavolal „Brasil, Brasil“.  V posledním kole šla do těsného vedení právě Dos Santos a malý náskok s vypětím všech sil udržela až docíle. Tato třiatřicetiletá závodnice vytvořila kromě osobního rekordu také nový brazilský rekord.

 

Přešel jsem do cílového prostoru, kde jsem s vítězkou prohodil pár slov – anglicky, protože portugalštinu neovládám. Moje povzbuzování prý slyšela. Tak jsem ji ještě požádal o podpis do programu závodu a obohacen o atletické zážitky jsem se spokojeně vrátil domů.

 

IMG_1686

Reklama