Reklama
 
Blog | Jan Orna

Fartleky pražských periférií – zima 2010 – 2011

 

Běžecké trasy po cestičkách, loukách, lesících i ulicích Prahy. Běhání na sněhové peřině, ušlapaném sněhu, náledí i asfaltu. Mladá žena s týraným psem. Na sněhu podle Hendersona. Odhodlaná školačka  v lesíku.

Z běžeckého deníku:  

Počasí: – 4 st. C. Drobně sněžilo a foukal severák. Sníh se „metelil“, obalilo mi to svetr, čepici i fousy sněhem a ledem. Super krosík ve tmě. 

Dnes nikde nikdo. Při rozcvičce (stále jedu „fošnu“ rozcviček z atletického oddílu Bohemians v čase sixties, yogumin ví) v poněkud odlehlém zákoutí se ze tmy vynořila psí silueta. Zvíře bylo kousek ode mne, v klidu. Náhle při prudším pohybu rukou vyděšeně odskočilo a dalo se na útěk. –„Promiňte, mám ho z útulku, dříve byl týraný. Bál se, že ho uhodíte“ ozvala se skleslým hlasem přicházející majitelka – „tak to se omlouvám já, promiňte“. Z tohoto krátkého setkání jsem měl pocit, že jsou v životě týráni oba. 

Reklama

Počasí: – 6 st. C. Slabě sněžilo, klidno. Běh po ušlapaném měkkém sněhu. Jenom pasáž v lesíku – běh ve sněhové oranici. 

Potkávám pána se dvěma malými psíky, kteří kolem něho pobíhají. Snažím se o vtip: „měli by být na vodítku“ – nic. Přidávám mimoverbální komunikaci – dlaněmi vzdálenými asi 15 cm ukazuji jejich nebezpečnou velikost – nic. Možná je to barometr blbé nálady, dříve se tomu majitelé zasmáli. 

Počasí: – 2 st. C. Drobně sněžilo a foukal mírný SV větřík. 

Henderson radí běžeckým veteránům: „NETRÉNUJ! To znamená, neběhej nic příliš dlouhého ani rychlého mezi závody, pouze se na ně přiměřeně připravuj.“ Takže jsem to dnes dal, na starším ušlapaném sněhu  jako „hendersona na sněhu.“ Rovnoměrný lehký tempíčko. „Život se skládá z malých radostí“. 

Počasí: -12st. C, zataženo, smog. Sníh v ledových dnech: suchý, ani ušlapaný neklouže. 

Rozcvička na stejném místě. Liduprázdno pražské periferie. Zdálky se blíží postava, bere to zkratkou lesíkem a když přijde blíž, ukazuje se že je to malá školačka. Když prochází okolo mne, uvidím její odhodlaný a poněkud nepřátelský výraz. Asi ji rodiče poučili. Ale že jí nechají chodit tudy ze školy samotnou, napadá mně hláška z divadla Sklep: „je to průser, nebo pochvala?“

 Počasí: +12 st. C, zataženo, západní vítr. Asfalt se zbytky náledí. Musel jsem „číst trať“ – pilotáž mezi zbytky zrádného ledu a psími hovny.

 Po pohodových dnech běhání na sněhu dnes běžecké živoření.