Městský okruh je zde poskládán ze čtyř staveb: SOKP 516, SOKP 517, SOKP 518 a SOKP 519.
SOKP 516 Třebonice – Řepy. Stavba je v provozu od roku 2000. Jako zajímavost možno uvést, že po novém mostě přes ni vede železniční trať „pražského Semmeringu“ Praha-Smíchov – Hostivice.
SOKP 517 Řepy – Ruzyně. Stavba je v provozu od roku 2001. Před ruzyňskou křižovatkou se přes trasu klene obloukový most o rozpětí 50m.
SOKP 518 Ruzyně – Suchdol a SOKP 519 Suchdol – Březiněves. Práce na těchto stavbách dosud nebyly zahájeny. V úvahu přicházejí dvě varianty trasy. Varianta označovaná jako J je obsažena v Územním plánu hlavního města Prahy a je prosazována pražským magistrátem. Tato trasa přechází přes Vltavu v místech, kde se na pravém vltavském břehu nachází přírodní park Draháň – Troja, v těsné blízkosti Draháňského údolí. Vyvolává proto ostré protesty občanů. Navržena je další varianta, označovaná jako severní, která má Vltavu překonat v prostoru mezi Libčicemi nad Vltavou a Řeží. Této variantě dává přednost Ministerstvo životního prostředí.
Časová koordinace R1 a Městského okruhu Myslbekova – Pelc-Tyrolka.
Pokud bude zprovozněn pražský městský okruh Myslbekova – Pelc-Tyrolka dříve než vnější okruh R1, vyvolá to pravděpodobně přetížení a dopravní zácpy na komunikacích městského okruhu. Zvýší se tak rovněž pravděpodobnost dopravních nehod. Protože podstatná část trasy je vedena v tunelech, je nutno mimo jiné počítat i s možností požáru v tunelu.
Podle mého názoru je v Praze zapotřebí dosáhnout zprovoznění okruhu R1 a městského okruhu alespoň v časovém souběhu.